املاک 341

مطالب اقتصادی املاک

وبلاگ

امضای قرارداد ساخت 10 کشتی شناور با سازندگان داخلی

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، محمدرضا مدرس خیابانی در تشریح عملکرد یکساله گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با اشاره به اقدامات اخیر شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ظرفیت سازی این گروه این گروه بیان کرد: با صدور سند توسعه دریایی از سوی رهبر معظم انقلاب، کشتیرانی بار مسئولیت جدیدی را احساس می کند و فعالیت آن وارد مرحله جدیدی شده است.

وی با اشاره به اینکه کار برای بررسی سند راهبردی گروه کشتیرانی در حال انجام است، به ارائه آماری مبنی بر کاهش تعداد ملوانان ناوگان کشتیرانی از سال 1387 تاکنون اشاره کرد و افزود: در سال 1387 تعداد ملوانان ناوگان افزایش یافت. تعداد نیروی کار خارجی 670 نفر بود اما در یک فاصله 5 ساله تقریبا به صفر رسید.

معلم خبانی از استخدام بیش از 2000 کارشناس دریانوردی در چهار سال گذشته و دوره های آموزشی تخصصی مرتبط با رشته های فنی و بازرگانی خبر داد و گفت: در حال حاضر 320 دانش آموز به صورت بورسیه تحصیل می کنند که همزمان در حال فراگیری مهارت های نظامی و دریایی هستند. در نوشهر و بوشهر.

مدیر عامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از انعقاد قرارداد کشتی سازی با سازندگان داخلی مطابق با طرح کشتیرانی برای استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی خبر داد و گفت: در مجموع ده فروند شناور داخلی به شرکت داخلی سفارش داده شده است. سازندگان به مبلغ کل 86 میلیون دلار.

وی افزود: بر این اساس، چهار فروند از این کشتی ها به شرکت کشتی سازی صدرا نیکا و 6 فروند دیگر نیز به شرکت کشتی سازی آروندان سفارش داده شده است، ضمن اینکه مذاکرات برای امضای قرارداد ساخت چهار کشتی دیگر به ارزش تقریبی 75 میلیون دلار در حال انجام است. همچنین ادامه …

مدرس خبانی، نوسازی ناوگان را یکی از برنامه های جدی گروه کشتیرانی در سال های آینده دانست و گفت: نوسازی 15 فروند کشتی ناوگان کشتیرانی در دریای خزر طی تعمیرات دوره ای با تعویض حدود 1000 تن پلاک و بدنه کشتی، خرید. 66 هزار کانتینر به ارزش تقریبی 166 میلیون دلار و رفع مشکلات و پاسخگویی به نیاز بسیاری از واردکنندگان و صادرکنندگان به دلیل کمبود کانتینر در کشور و همچنین تامین تجهیزات از دیگر اقدامات شورای اسلامی است. گروه کشتیرانی جمهوری ایران در راستای توسعه ساخت داخل.

  پروژه های پیمانکاران ناموفق در طرح نهضت ملی مسکن به سازندگان موفق سپرده می شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 80 درصد از کل نیاز ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در زمینه سوخت، ملزومات، نیروی انسانی، بیمه، کلاس کشتی و تعمیرات از داخل کشور تامین می شود که از این امر جلوگیری می کند. سالانه بیش از 300 میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تامین کننده سوخت سنگین کم سولفور علاوه بر خرید 488 خودروی خطی با 23 شرکت دانش بنیان در زمینه تولید قطعات یدکی، تعمیرات و تولید سوخت کم سولفور همکاری می کند. با توسعه حمل‌ونقل ریلی از داخل کشور، از دیگر اقدامات این مجموعه در راستای حمایت از تولیدات داخلی و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری بود.

مدرس خبانی با اشاره به اقدامات توسعه ای در بندر چابهار تصریح کرد: ایجاد مکانیزم حمل و نقل یکپارچه و منظم برای حمل و نقل کالاهای کانتینری و تدوین برنامه مستند بلند مدت کانتینر از بنادر چین و هند به مقاصد بندری ایران به ویژه بندر چابهار. از جمله فعالیت گروه کشتیرانی در سال گذشته است.همزمان با راه اندازی مرکز لجستیک در بندر چابهار با هدف ارائه خدمات ترمینال، تخلیه و بارگیری به مساحت 5.5 هکتار تلاش شد. برای افزایش اقدامات توسعه ای در این زمینه انجام شده است. بدین ترتیب 17 هزار کانتینر ظرف ده ماه از سال 1402 هجری قمری تخلیه و بارگیری شد.

معلم خبانی از فعال شدن کریدور شمال – جنوب در سال گذشته خبر داد و گفت: کریدور شمال – جنوب از نظر مسافت و زمان 40 درصد کوتاهتر و از نظر هزینه 30 درصد ارزانتر است. به علاوه حمل یک کانتینر کالا از هند به مسکو یک ماه طول می کشد در حالی که همین رویه از طریق دریای بالتیک حدود 45 روز طول می کشد و در ده ماهه سال 1402 هجری قمری حدود 108 هزار TEU و 1.4 میلیون تن کالا حمل شد. به صورت دالان هایی از شمال به جنوب و از شرق به غرب منتقل می شد.

  الزام شرکت ها به فروش بلیط اتوبوس رفت و برگشت

وی از تدوین سند توسعه مشترک با کشورهای خارجی در منطقه کریدور شمال – جنوب خبر داد و گفت: توسعه چابهار، توسعه حمل و نقل مشترک و توسعه ناوگان دریای خزر در این منطقه است. ضمن اینکه استفاده حداکثری از یاردهای مختلف شمال کشور برای انجام تعمیرات کشتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدرس خبانی از تهیه سند راهبردی پنج ساله گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این سند پویا است و سالانه مورد بازنگری قرار می گیرد. ایجاد خطوط منظم بر اساس تفاهم نامه منعقده با سازمان توسعه تجارت و همچنین تجارت بین بنادر شمال ایران و بنادر روسیه، قزاقستان و آذربایجان از جمله اقدامات توسعه تجارت با روسیه و روسیه است. کشورهای واقع در کنار دریای خزر.

مدرس خبانی به افزایش سرمایه گروه کشتیرانی در سال گذشته اشاره و بر تامین سرمایه لازم برای اجرای طرح های توسعه تاکید کرد و گفت: روزهای پایانی سال گذشته فرصتی برای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از صرف هزینه ها بود. سالی پربار در دو حوزه حمل و نقل و شروع به برگزاری نشست فوق العاده در جهت افزایش سرمایه.

مدرس خبانی در بخشی دیگر از سخنان خود به راه اندازی شرکت حمل و نقل زمینی بحران اشاره کرد و گفت: این شرکت به منظور توسعه حمل و نقل کالای زمینی در قالب کریدور شمال به جنوب تأسیس شد و اخیراً 150 دستگاه کامیون راه اندازی شد. تولید کنندگان و متقاضیان زنجیره حمل و نقل درب به درب را در گروه حمل و نقل وارد فاز جدیدی می کنند. همچنین تا پایان سال آینده توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای در دستور کار گروه کشتیرانی قرار دارد.

  ساخت 1548 واحد مسکونی سیار در روستاهای ایلام

وی افزود: نکته ای که باید به آن توجه شود این است که با ایجاد شرکت حمل و نقل زمینی این امکان را به گروه کشتیرانی می دهد که تا زمان احداث خط ریلی چابهار – زاهدان به توسعه خدمات خود در بندر چابهار ادامه دهد و صاحبان کالا از فرصت ها بهره مند شوند. . این تنها بندر دریایی کشور است

مدرس خیابانی گفت: گروه کشتیرانی در دو سال گذشته چندین خط کشتیرانی منظم به بنادر منطقه از جمله بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر و همچنین بنادر چین و هند را راه اندازی کرده است. اما در این بین خط منظم کانتینری به ونزوئلا دستاورد مهمی محسوب می شود که همزمان با سفر رئیس جمهور به این کشور راه اندازی شد و خط کشتیرانی منظم به آفریقا نیز به همین ترتیب در دوره ریاست جمهوری آغاز به کار کرد. . بازدید از کشورهای شمال و شرق آفریقا..

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال جاری در بین 100 شرکت برتر کشور در رتبه 22 قرار گرفت و به عنوان یکی از چهار شرکت برتر کشور شناخته شد و مقام اول را به خود اختصاص داد. در بین شرکت های حمل و نقل و همچنان آن را حفظ می کند.

انتهای پیام/

منبع: https://tn.ai/3037684