املاک 341

مطالب اقتصادی املاک

وبلاگ

برای تکمیل قطار برقی مشهد – سیناران تفاهم نامه امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، سعید غفوری; رئیس شرکت عمران شهرهای جدید ایران با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر توجه ویژه به خدمات زیربنایی شهرهای جدید، گفت: اجرای پروژه قطار برقی مشهد – گلبهار – سیناران در حال شتاب گرفتن است.

وی ادامه داد: در همین زمینه در روزهای پایانی سال 1402 هجری قمری تفاهم نامه ای برای تکمیل باقیمانده کار ساخت و تامین خاتم الانبیاء علیهم السلام به ناوگان منعقد شد.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه ویژه این پروژه ملی، بر اساس کار کارشناسان و جلسات کارشناسی همکاران شرکت عمران شهرهای جدید و گلبهار به منظور بهره برداری هر چه سریعتر از پروژه و بهره برداری مردم، این پروژه به صورت “اتوبوس راه آهن” در فاز اول پس از ریل گذاری برای بهره برداری خواهد آمد.

رئیس شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: همزمان با بهره برداری از مشکل برق و سیگنال های مسیر، هدف اصلی استفاده از ظرفیت قطار برقی با سرعت 140 کیلومتر نیز اجرا می شود.

غفوریه افزود: اواخر سال گذشته تفاهم نامه ای با موضوع تکمیل عملیات عمرانی باقیمانده و تجهیز ناوگان منعقد و با قرارگاه خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله و سلم) ابلاغ شد تا شاهد بهره برداری از این ناوگان باشیم. قطار برق سراسری پروژه مشهد به شهر جدید گلبهار تا پایان دولت سیزدهم.

رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید کشور با اشاره به اینکه تملک 98 درصد از مسیر پروژه قطار برقی به اتمام رسیده است در مورد آخرین تحولات این پروژه گفت: در زیرساخت ها و ساختمان ها تقریباً 80 درصد پیشرفت در این پروژه حاصل شده است به استثنای یک تونل، این جاده، فیزیکی بوده و اکنون می توانیم ریل گذاری و 35 کیلومتر از مسیر پروژه را آسفالت کنیم.

  آموزش املاک آموزش مشاور املاک محمود غفرانی

وی تاکید کرد: در قسمت باقیمانده تونل کاری از 4 کیلومتر مذکور یک کیلومتر به سبک اتریشی حفاری شده است.

قطار حومه ای مشهد – گلبهار – چیناران در سال 84 به تصویب هیئت هماهنگی ترافیک کشور رسید و عملیات اجرایی آن از سال 91 آغاز شد.

بر اساس اعلام شرکت عمران شهرهای جدید ایران، قرار بود این پروژه نیز مانند بسیاری از پروژه های زیربنایی از طریق فاینانس خارجی تامین مالی شود، اما طرف چینی مانند سایر پروژه های ریلی از این پروژه انصراف داد تا مسیر تامین مالی این پروژه در پیش باشد. پروژه از تغییر پروژه راه آهن امکان پذیر است و این مهم است. آن را در نظر نگیرید

انتهای پیام/

منبع: https://tn.ai/3061165