املاک 341

مطالب اقتصادی املاک

وبلاگ

برنامه تامین 5000 اتوبوس در سال 1403 هجری قمری

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مهرداد بذرباش با اشاره به فعالیت 200 هزار نفری در شبکه حمل و نقل کشور، اظهار داشت: مهرداد علاوه بر حوزه های مواصلاتی وابسته به وزارت راه، شهرسازی و اورژانس، هلال احمر و پلیس راهور. بذرباش گفت: علاوه بر محورهای مواصلاتی وابسته به وزارت راه، شهرسازی و اورژانس، هلال احمر و پلیس راهور نیز در ایام نوروز مشغول خدمات رسانی به مسافران هستند.

وی ادامه داد: در جلسه بررسی تصادفات جاده ای در سال 1402 نسبت به سال 1401 و بررسی سایر مولفه های حمل و نقل، عملکرد فرمانداری ها در کاهش تلفات جاده ای و همچنین آمار بیشترین تلفات در جاده های استان های سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت. به شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور.

وی در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه گفت: دو راهکار ایمنی و کاهش تلفات جاده ای در دستور کار شورای عالی حمل و نقل قرار دارد که شامل راهبرد ایمنی و راهبرد آسایش و آرامش مسافران است. در بخش ایمنی، دستور کار ترمیم مناطقی بود که بیشترین تصادفات را دارند. در ابتدای سال جاری که جلسه شورای عالی تشکیل شد، مقرر شد 878 نکته از تفاهم نامه سازمان راهداری و حمل و نقل زمینی و پلیس راهنمایی و رانندگی فرج لغو شود که تعداد زیادی از آنها حل و فصل شد و مابقی امتیازات در سال آینده حل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری کمبود در حوزه اتوبوسرانی گفت: کارگروهی با دستور معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و قرار شد تا سال آینده در حد توان از ظرفیت های بومی استفاده کنیم. و همچنین واردات برای تامین اتوبوس های درون شهری.

  جلسه تصویب مراحل امنیتی انتقال اجساد شهدا برگزار شد

پازارباش گفت: در این جلسه تاکید شد که بانک مرکزی برای واردات اتوبوس ارز اختصاص دهد و مقرر شد با کمک بانک مرکزی این امر انجام شود و شبکه بانکی به تسهیل این بخش کمک کند. هدف گذاری تامین اتوبوس های درون شهری برای سال آینده معادل 5000 دستگاه خودرو است.

وی با یادآوری اینکه امسال و سال گذشته رشد خوبی در عرضه تراکتور داشتیم، گفت: در دو سال گذشته تعداد تراکتورهای ناوگان تجاری به تعداد مناسبی رسید و قرار است در سال آینده اتوبوس عرضه شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با مصوبه معاون اول رئیس جمهور مقرر شد در بیمه برای تامین اتوبوس در سال آینده سرمایه گذاری شود و بیمه خسارت بدنه برای تامین مالی سایر بخش ها انجام شود تا سفرهای امن تری داشته باشیم. و تصادفات کمتر در سال آینده.

انتهای پیام/

منبع: https://tn.ai/3056813