املاک 341

مطالب اقتصادی املاک

وبلاگ

تامین تجهیزات و قطعات یدکی 13000 هواپیمای بدون سرنشین برای بخش خصوصی

محمد محمدی بخش در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به حمایت سازمان هواپیمایی کشوری از شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت هوانوردی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در این بخش وجود دارد مشتری یابی برای محصولات است. از شرکت های مذکور

وی ادامه داد: گذشته از بحث حمل و نقل مسافربری، در بخش پهپاد حدود 13 هزار پهپاد در کشور داریم که تمامی تجهیزات و قطعات مورد نیاز آن توسط بخش خصوصی دانش بنیان ساخته می شود.

وی افزود: علاوه بر حوزه پهپادها، بالگردها، فرودگاه ها و سایر بخش های دانشی که مردم وارد آن شده اند. امروز بستری برای ورود بخش خصوصی به این صنعت فراهم شده است. طی دو سال گذشته چندین هزار نفر از نظر پزشکی و تجربه و ایجاد فضای مناسب و توزیع عادلانه در کشور و صدور مجوز استفاده از زمین برای مردم سراسر کشور به عرصه ورزش های هوایی معرفی شده اند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: امیدواریم سال 1403 هجری شمسی که سال رونق تولید با مشارکت مردم است، شاهد افزایش نقش مردم در صنعت هوانوردی باشیم. راه محدود، یک تنگنا و یک زمینه بسیار تکنولوژیکی است. وقتی افراد سر کار می آیند، یک اهرم فنی، اقتصادی و شناختی بسیار قوی به کسب و کار متصل می شود.

محمدی بخش با تاکید بر اینکه در این صورت سازمان هواپیمایی باید در حوزه ایمنی و امنیت توسعه بیشتری پیدا کند، گفت: محصولات باید مطابق با استانداردهای جهانی و متناسب با شرایط حوزه هوانوردی و در زمینه های مختلف تولید شود. ” شبکه توزیع و تاب آوری صنعت.» همه اینها با حمایت مادی و معنوی سازمان هواپیمایی کشوری اجرا شد.

  دیپلماسی اقتصادی کارساز بود. افزایش صادرات به کشورهای همسایه

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پیش از این گفته بود: صنعت هوانوردی را به معنای تکنولوژی روز و همچنین افراد کلیدی می دانیم چرا که برای مردم ارزش بالایی دارد.

محمدی بخش با بیان اینکه در حال حاضر حدود 50 درصد شرکت های هواپیمایی در اختیار بخش خصوصی و مردمی است، تصریح کرد: برای بقای صنعت هوانوردی، حضور مردم به عنوان ذی نفعان اصلی در حوزه های مختلف زیربنای اساسی است. در سال 1400 هجری شمسی سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های دانش بنیان را در قالب یک زنجیره بزرگ متشکل از 5000 شرکت بزرگ و کوچک شناسایی و به آنها مجوز داد.

وی افزود: این شرکت ها به عنوان زیرمجموعه ای از شرکت های بزرگ تعمیر و نگهداری و یا به صورت مستقل فعالیت می کنند و وارد مباحث فناوری روز شده اند. این شرکت ها کوچک ترین قطعات را برای سیستم های مختلف می سازند و سازمان هواپیمایی در دو موضوع کمک مالی و صدور مجوز به آنها کمک می کند.

به گفته وی، شرکت های فناور در صنعت هوانوردی پس از طی فرآیندهای تخصصی، استانداردهای لازم هوانوردی را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ می کنند.

انتهای پیام/

منبع: https://tn.ai/3062528