خروجی انتصابات اتوبوسرانی در وزارت راه چیست؟
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، فرزانه صدیق وزیر راه و شهرسازی در آخرین حکمی که به امضای خود رسید، روز گذشته در حالی که رئیس جمهور در سفر به کشور ایالات متحده با برخی از اعضای دولت.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با پیشنهاد وزیر راه و تصویب وزیران انتخاب می شود. ضمن اینکه وزیر راه می تواند برای این سازمان ناظر انتخاب کند.
پیش از این وزیر راه و شهرسازی بلافاصله پس از رای اعتماد مجلس به عنوان مدیرکل دفتر وزیران منصوب شد. 13. شهریور اطرا نژادی به سمت مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی منصوب شد.
حدود دو هفته بعد (14 شهریور 403)، صادق رضا انجم شویا به عنوان سرپرست معاونت توسعه اداری و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی منصوب شد.
17. شهریور علی اکبر مرزبان با حکم وزیر راه و شهرسازی به عضویت شورای اجرایی و معاون دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد.
برکناری مدیرعامل راه آهن تغییر بعدی وزیر راه و شهرسازی بود. صادق 27 شهریورماه پس از جلسه شورای دولت، تصمیم وزرا در خصوص نامزد پیشنهادی خود برای تصدی سمت مدیرعاملی راه آهن جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.
پس از آن وزیر راه و شهرسازی در 20 شهریور 1403 به شرکت عمران شهرهای جدید ایران و معاونت مسکن و شهرسازی رفت و شهرام ملکی را که پیش از این به عنوان معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استان کردستان منصوب کرد. و مدیرکل راه و شهرسازی لرستان به عنوان سرپرست شرکت عمران.
مسعود بیات منش که مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان بود با حکم فرزان صدیق وزیر راه به سمت معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منصوب شد.
خانم وزیری نفر بعدی بود که به عنوان رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی منصوب شد.
روز گذشته وزیر راه نیز قلم خود را بالا گرفت و این بار حکم رئیس سازمان هواپیمایی کشوری را امضا کرد. به این ترتیب بر اساس حکم فرزانه، پورفرزانه جایگزین محمدی بخش در سازمان هواپیمایی شد.
به گزارش تسنیم، اواخر مرداد 92، عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در جلسه شورای معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی بر استفاده از نظرات تاکید کرد. وزیر سابق (علی نیکزاد) گفت: نگران تغییرات و تحولات نباشید، فقط برخی از نرم افزارها بررسی خواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه طرفدار تعویض اتوبوس نیستم، گفت: فقط ممکن است برخی برنامه ها بر اساس برنامه های دولت بازنگری شود و با توجه به نیاز فعلی کشور برنامه های جدیدی در حوزه راه و مسکن اجرا شود. .
این در حالی بود که در سال 92 تغییرات اداری بیش از یک ظرفیت اتوبوس توسط وزیر حقوق شهروندی انجام شد. یکی از پیامدهای منفی این تغییرات کاهش تولید مسکن در کشور بود. این اتفاق با جهش قیمت ها در پایان سال های 96 و 97 رخ داد.
با این توضیحات لازم است بدانیم انتصابات سریع السیر و اتوبوسرانی در این دوره برای وزارت راه و شهرسازی چه نتایجی به همراه داشته است. آیا وضعیت مسکن و حمل و نقل در کشور بهبود می یابد؟ آیا سطح ارائه خدمات به مردم به ویژه در بخش های مختلف حمل و نقل بهبود یافته است؟
انتهای پیام/
منبع: https://tn.ai/3165743