املاک 341

مطالب اقتصادی املاک

وبلاگ

ساخت و ساز مسکن با تزریق سرمایه مردمی سریعتر می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، مهرداد بذرباش با اشاره به اینکه مشارکت مردم در ساخت مسکن راهبردی کلیدی در این حوزه است، اظهار داشت: میانگین زمان ساخت مسکن با دخالت بیشتر دولت بیش از 3 سال طول می کشد که در مسکن مهر به این میزان می رسد. این بار به بیش از 11 سال، ضمن استفاده از روش اشتراک گذاری افراد، این مدت را به حدود یک سال و نیم کاهش دادیم.

وی افزود: با کوتاه شدن زمان ساخت و ساز به دلیل کاهش اثرات تورم در این منطقه، هزینه پروژه ها نیز کاهش می یابد و یکی از آثار حضور مردم در حوزه ساخت و ساز مسکن این است که کیفیت نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ساخت حدود 2.5 میلیون واحد مسکونی از سال گذشته آغاز شد و امسال با تزریق سرمایه های مردمی، ساخت و ساز مسکن شتاب می گیرد، تصریح کرد: راهبرد ما این است که بخش دولتی و خصوصی وارد روند ساخت و ساز شوند. دولت مواردی مانند تامین زمین، خدمات زیربنایی، تسهیلات بانکی و… را در اختیار می گذارد تا بنا به سلیقه مردم ساخت و ساز انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بخش حمل و نقل، برنامه اصلی سال 1403 توسعه ناوگان و نوسازی ناوگان در تمامی بخش های حمل و نقل است تا بتوانیم عدم تعادل بین عرضه و تقاضا را کاهش دهیم، گفت: در صنعت راه‌آهن، حمل و نقل کالا به بخش‌های خصوصی و دولتی و شرکت‌های کشتیرانی در برنامه‌ریزی است. در بخش مسافر، وزارت راه و شهرسازی مجوزهای لازم را به شرکت های فعال در این زمینه صادر می کند تا ناوگان حمل و نقل مسافر با سرمایه بخش خصوصی توسعه یابد.

  آموزش تکنیک ها و روش های فایل یابی در مشاور املاک مهندس علیرضا عمویی

وی با اشاره به رشد بیش از 55 درصدی ترانزیت در سال گذشته، خاطرنشان کرد: ترانزیت به عنوان یک ثروت ملی باید درآمدی معادل نفت داشته باشد و این تعداد با توسعه سخت افزاری و نرم افزاری، در توافقات با کشورهای همسایه و منطقه ای که در حال اجراست افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: https://tn.ai/3058003