املاک 341

مطالب اقتصادی املاک

وبلاگ

شرکت مسکن مسئول توسعه روستایی است نه وزارت کشاورزی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، علی خینی در حاشیه نمایشگاه آبادیران با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه صدور مجوز، طراحی، نظارت و معرفی روستاییان کرانه باختری برای اخذ تسهیلات مسکن را بر عهده دارد، گفت: وی اظهار داشت: مدیریت روستاها نیاز به بحث و تحقیق دارد که بسیار زیاد است و این کار عوارض خود را دارد.

وی با بیان اینکه توسعه روستاها یکی از ابعاد سکونت و فعالیت محسوب می شود، تصریح کرد: در بحث سکونت شامل خانه، راه، زندگی روزمره و… می شود و بحث فعالیت نیز به مزارع و باغات مربوط می شود.

مدیرکل دفتر امور فنی و تهیه طرح سازمان مسکن مهر تایید کرد که هر کدام از این موارد اختیار و متولی خاص خود را دارند.

الخونی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی می گوید من مسئول توسعه روستاها هستم، گفت: این حرف نسنجیده ای است چرا که ماهیت کارهای عمرانی با موضوعات مربوط به تولید محصولات کشاورزی بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به سابقه 45 ساله شرکت مسکن در بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی، یادآور شد: تا امروز 2 میلیون و 901 هزار و 519 واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور با نظارت شرکت مسکن و با مشارکت سازمان مسکن نوسازی شده است. مردم. همچنین 3.7 میلیون جلد اسناد به مردم تحویل داده شد.

مدیرکل دفتر امور فنی و برنامه ریزی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه بنیاد مسکن در همه شهرستان ها نمایندگی دارد، گفت: کارشناسان فنی و مهندسی بنیاد مسکن در همه روستاها حضور دارند. بنابراین وزارت جهاد کشاورزی باید وظایف اصلی خود مانند پرورش قارچ، پرورش ماهی و … را دنبال کند.

  تکمیل 138 پروژه زیربنایی و روبنایی به ارزش 9 هزار میلیارد تومان در شهرهای جدید

الخوئینی ها در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر دلیل این ادعای وزارت کشاورزی اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه ضرورت تشکیل دستگاهی برای رسیدگی به امور روستایی بیان شده است. اگرچه این پیشنهاد رد شد و بودجه عملیاتی دریافت نکرد، اما وزارت جهاد کشاورزی می گوید که مسئولیت توسعه روستایی را بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: اصل 3 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تشکیل دستگاه های موازی را ممنوع کرده و در اسناد اولیه نیز بر انعطاف دولت تاکید شده و به جای تشکیل دولت، کار به بخش خصوصی واگذار شود. سازمان دولتی.

مدیرکل دفتر امور فنی و آماده‌سازی پروژه‌های شرکت مسکن با اشاره به اینکه تولیدات کشاورزی روستایی مایه معیشت است، افزود: عمده تولیدات کشاورزی در کشور در گلخانه‌های صنعتی واقع در محدوده شهرها انجام می‌شود. وزارت جهاد کشاورزی و صنعت را در کشور نادیده گرفته و به روستاها وابسته است.

الخویی همچنین از تهیه طرح اتصال 40 هزار روستا خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون 20 هزار طرح اتصال مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: https://tn.ai/3102393