– شرکت ملی نفتکش به 50 کشتی اقیانوس پیما نیاز دارد
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، علی آل احمدی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد اظهار داشت: اگر 90 درصد تجارت جهانی از طریق دریاها صورت می گیرد، تمرکز اصلی بر روی دریاها است. ملوانانی که شب و روز سخت کار می کنند و عرق می ریزند. این در شرایطی است که ایمنی پایین است و دریانوردان زمینه را برای گردش نیروی کار در کشور فراهم می کنند.
وی با بیان اینکه صادرات نفت و حمل و نقل کالا توسط ملوانان انجام می شود و باید قدردان آنها باشیم، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا کمبودها و چالش ها را برطرف کنیم چرا که کار در دریاها سخت است.
وی با بیان اینکه در صنعت دریایی چالش های زیادی از جمله تقاضای نیروی انسانی وجود دارد، تصریح کرد: با وجود اینکه امکانات بسیار خوبی در کشور داریم اما چشم انداز جامعی برای استفاده از این امکانات نداریم.
مدیرعامل شرکت ملی حمل و نقل تاکید کرد: هیچ چشم انداز سیستماتیک و راهبردی وجود ندارد تا بتوانیم تقاضای نیروی کار را در آینده مشخص کنیم.
آل احمدی گفت: بنادر و سازمان دریانوردی می تواند کمک خوبی در این زمینه باشد.
وی با اشاره به اینکه مقررات فعلی قابل اصلاح و بهبود است، گفت: برای بهبود معیشت دریانوردان محدودیت هایی داریم که با کمک دستگاه ها می توانیم این مشکل را حل کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در ادامه گفت: در پرداخت ها مشکل داریم و گفت: در حمل ارز و تحویل به ملوانان نیز محدودیت داریم. وقتی صحبت از مالیات می شود، ملوانان انتظاراتی دارند که باید به آنها توجه شود.
وی در خصوص نوسازی ناوگان نیز گفت: ظرفیت واقعی کشتی سازان داخلی بسیار محدود است. در برنامه 5 ساله نفتکش نیاز به تامین 50 شناور اقیانوسی داریم که در کشور وجود ندارد.
وی در عین حال با تاکید بر اینکه باید از حداکثر ظرفیت کشتی سازی های داخلی برای نوسازی ناوگان استفاده کنیم، افزود: کشتی سازان داخلی از فناوری و دانش محدودی برخوردار هستند.
وی درباره تعمیر کشتی گفت: بخش بزرگی از تعمیرات نفتکش را در خارج از کشور انجام می دهیم، بنابراین باید برای بهره برداری از ظرفیت های داخلی به فکر چاره باشیم.
انتهای پیام/
منبع: https://tn.ai/3115132