املاک 341

مطالب اقتصادی املاک

وبلاگ

ویرایش جدید مبحث 17 مقررات ملی ساختمان اعلام شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، حمید مانیفر با اشاره به اینکه ویرایش 1401 این موضوع پس از گذشت سه ماه از تاریخ این اطلاعیه منقضی می شود و دو ویرایش موضوع تا سه ماه آینده مجاز به استفاده است. ، و بحث صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بنابراین برای تغییر نام موضوع از خطوط لوله گاز طبیعی به سیستم گاز طبیعی در ساختمان، این کار انجام شد تا موضوعات گسترده تری را در بر گیرد. فصل هفتم تحت عنوان «دودکش‌های دستگاه‌های گازسوز» نیز با فصل چهارم تحت عنوان طراحی سیستم گاز ادغام شده است تا تا حد امکان قوانین مربوط به محصولات احتراق را با مشخصات فنی گازسوز مرتبط کند. دستگاه ها

وی افزود: طبقه بندی استانداردهای فنی انتخاب و نصب دستگاه های گازسوز بر اساس نوع کاربری در ساختمان و حداکثر سهولت استفاده، اصلاح و به روز رسانی مدل ها و جداول مندرج در متن و ضمائم و تدوین استانداردهای تعویض گاز. – سوزاندن دستگاه ها در چارچوب الزامات از نظر فنی، از طریق رعایت کامل استانداردهای ایمنی و افزایش بهره وری انرژی و ارائه استانداردهای فنی برای نصب و راه اندازی دستگاه های گازسوز با راندمان بالاتر برای اولین بار. نسخه یکی از ویژگی های دیگر است.

وی تصریح کرد: دفتر مقررات و کنترل ملی ساختمان تلاش کرد در بازنگری و تدوین مقررات ملی ساختمان موارد مهمی از جمله حفظ سرمایه ملی، رشد و توسعه فناوری، نوسازی مصالح و تجهیزات، صرفه جویی در مصرف انرژی و ارتقای ایمنی را مورد توجه قرار دهد.

  معافیت رانندگان تاکسی از پرداخت مالیات عملکرد 1402

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تصریح کرد: دو سال پس از ابلاغ ویرایش چهارم مبحث هفدهم در سال 1401 هجری قمری و در اجرای مصوبات ابلاغی شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی اقتصاد و شورای عالی انرژی در زمینه عدم تعادل مصرف گاز در کشور، تدوین بازنگری رتبه پنجم را در این برنامه کسب کرد. پیش نویس این موضوع در دو مرحله برای افکار عمومی منتشر شد و نتایج آن بررسی شد.

مانی فر گفت: درخواست نظر در خصوص پیش نویس ویرایش پنجم مبحث 17 مقررات ملی ساختمان از طریق شرکت ملی گاز ایران، سازمان بهبود مصرف انرژی، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی. توسعه، شورای مرکزی و سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها به تفکیک نوشته و اخذ می شود.

انتهای پیام/

منبع: https://tn.ai/3091608